London

Afgelopen weekend zijn Peter, Priscilla en ik naar London geweest. Hieronder een kort verslagje:

Dag 1. Vertrek

We staan vroeg op want we worden om 9 uur in Breda – Prinsenbeek opgehaald. De bus is iets te laat, maar om 9:15 zijn we dan ook echt op weg. Om 15 minuten later alweer pauze te hebben! De chauffeur is namelijk al 3 uur onderweg om mensen op te halen en moet dus even pauze houden.
Om 10 uur gaan we weer verder en rijden we in 1 ruk naar de ferry in Duinkerken. We kunnen nog net mee!

FB_IMG_1471329113120

De overtocht duurt ongeveer 2 uur maar vanwege het uurtje tijdsverschil komen we om 15:00 van de ferry af. Daarna is het nog 3 uur rijden naar het hotel. Pffff we zijn er!

FB_IMG_1471329131903

We lopen ‘s avonds nog even naar een tankstation waar je geld kunt pinnen en waar we water en frisdrank inslaan voor de komende dagen.

Dag 2. London

We besluiten niet mee te gaan met de bus maar om op eigen gelegenheid naar het centrum te gaan. Met de gratis bus naar vliegveld Heathrow en daarna met de ov-kaart (Oyster) naar het centrum. We hadden besloten dat we vandaag zouden gaan shoppen dus na Buckingham Palace zijn we verder gegaan naar Harrods en de straten eromheen. Harrods is een beeeeetje te exclusief voor ons maar uiteindelijk vermaken we ons prima in de verschillende souvenirwinkels. Aan het einde van de middag reizen we weer naar het hotel om daar te eten en lekker te niksen.

Dag 3. London

We gaan weer op ons gemak naar het centrum. Deze keer gaan we eerst naar de Tower of London en de Tower Bridge.

FB_IMG_1471329120116

Daarna gaan we naar het Parliament district en wandelen daar onder andere langs de London Eye, Big Ben, Westminster Abbey.

FB_IMG_1471328920408

Aan het einde van de middag gaan we weer terug naar het hotel voor het diner en we lopen in de avond nog even door een woonwijk in de buurt van ons hotel.
We maken het niet te laat want morgen moeten we weer vroeg op!

Dag 4. De terugreis
Om 5:30 gaat de wekker want de bus gaat om 7 uur al vertrekken!
Gelukkig dat we zo vroeg weg zijn want het verkeer valt mee waardoor we nog net een ferry eerder kunnen nemen (10:00 ipv 12:00).

FB_IMG_1471329105010

Om 13:00 nederlandse tijd komen we weer van boord en gaat ook de rest van de reis lekker vlot. Helaas moet onze chauffeur 3 kwartier pauze nemen als we nog maar 15 kilometer voor Breda zijn. Daardoor zijn we iets over 5 weer bij onze auto waarna we om 18:00 thuis zijn.

London is een mooie stad qua gebouwen en ook het metro stelsel is er perfect geregeld. Maar London is ook een drukke en vieze stad. En dat links rijden blijft raar!