Sinds afgelopen donderdag hebben we problemen met de websites van een klant. Het is enorm traag, maar zodra mensen naar huis gaan (vanaf ongeveer 4 uur) dan wordt alles weer sneller.
Mijn collega en ik doen functioneel applicatie beheer en in principe werkt alles (maar traag). Dus het meeste werk ligt bij serverbeheer.
Die hebben ondertussen Microsoft ingeschakeld en ook bij hen is het een prioriteit 1 issue geworden.
Oftewel : Dag en nacht doorwerken totdat er een oorzaak en oplossing is.
Omdat serverbeheer niet veel kennis van de applicatie zelf heeft moeten mijn collega en ik dus ook dag en nacht beschikbaar zijn voor vragen vanuit serverbeheer danwel Microsoft.
En dus hebben we een rooster afgesproken. Ik mag vanavond tot 01:00.
Mijn collega neemt het daarna over tot 9:00 en vanaf 9:00 zit ik dan weer op het werk.
En morgenavond gaat het andersom : dan mag mijn collega van 17:00 tot 01:00 en moet ik van 01:00 tot 09:00.
Niet leuk natuurlijk, het liefst lag ik relaxed in de bank. Maar aan de andere kant: een extra standby vergoeding is toch leuk in december…