Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe opdracht.
Mijn huidige opdracht (die ik al ruim 2 jaar doe) is door allerlei bezuinigingen zodanig ingekrompen dat ik er nog maar 20 uur per week tijd aan mag besteden. Daarnaast heb ik nog een heel klein klusje van 2 uur per week en de rest van de tijd had ik geen opdracht.
Natuurlijk word ik wel voor 40 uur per week betaald, dus financieel is dat helemaal niet erg. Maar het is wel ENORM saai als je zoveel tijd niet aan het werk kunt zijn, maar wel op je werk aanwezig moet zijn. OK, ik zou de boeken in kunnen duiken, maar dat is misschien nog wel saaier dan niks doen.
Eergisteren kwam mijn manager met de vraag : Heb jij nog 20 uur per week tijd voor een andere klus? Nou… als ik die andere twee dingen een beetje inschik, dan is daar wel ruimte voor! En dus had ik gisteren telefonisch even een gesprekje met de projectleider en vandaag mijn eerste kennisdeling-gesprek met mijn collega Rick. Hij zit voor 50% van zijn tijd op deze opdracht, maar de klant wou Rick full-time hebben. Dat gaat niet dus ik ben er nu bijgezet.
Het is maar voor een hele korte periode (waarschijnlijk 2 weken) en dan zou het alweer over zijn. Maar je weet nooit of mijn aanwezigheid daar zo gewaardeerd word dat ik daar weer voor iets anders gevraagd ga worden. Ik ga er namelijk heen voor een SharePoint klusje : iets dat ik een paar jaar geleden full-time deed maar inmiddels niet meer. Ik hoorde al van Rick dat er niemand is die het DataWarehouse (DWH) beheert en dat is iets wat ik tegenwoordig doe. Dus misschien … heeeeeel misschien… mag ik daar wel parttime blijven voor DWH beheer…